Tuesday 3 May 2011

Før turen

Om ikke længe vil jeg legge ud på mit livs hidtil længste tur til fods, og i kan følge min tur på denne side. Jeg vil løbende opdatere med billeder og info fra turen alt afhængig af tilgang til internet og strøm. Jeg vil dog kun opsøge byer når jeg må handle hundefoder og lidt småforsyninger til mig selv, det meste af tiden vil jeg tilbringe i skogen og i fjellet langt fra folk og fra veje.

Eneste selskab vil være min hund og vildmarken, og det passer mig godt! Turen er over 2000 km lang og jeg regner med at det vil tage godt 3 måneder for mig at gå stykket fra Lindesnes til Nordkapp. Til sammenligning svarer det til en lille slendretur fra København til Rom, bortset fra at jeg vil oppleve mere uvejsomt tærren en det som man ellers vil kunne oppdrive på fastlands europa.

Jeg glæder mig til masse fred og ro, flotte naturoplevelser der næsten ikke lader sig beskrive, samt ro og fred med kaffekedlen over aftenbålet og vilde ørreder på panden. Jeg glæder mig til regn rusk og sne, til hårde dage hvor vablerne står i kø.. Jeg glæder mig til hele pakken og ikke mindst til at få ladet batterierne opp!

No comments:

Post a Comment